Venkov strádá, místní přesto láká vlastní poštovní byznys
Je to trochu paradox. Na venkově, kde je vlastní obchod rizikem, srovnatelným někdy se sázkou v loterii, místní podnikavce čím dál víc přitahuje představa toho, že řídí vlastní poštu. A vydělávají. Zájem o poštovní franšízu Partner roste.
Pošt Partner přibývá tempem tři pobočky za týden. To je značně víc, než když státní podnik svůj projekt rozjížděl. Tehdy vznikalo sedm poboček za rok.
"Jsem rád, že jsme překonali počáteční nedůvěru k projektu Pošta Partner. Zaznamenáváme zvyšující se zájem o tuto službu ze strany provozovatelů i obyvatel," uvedl ředitel České pošty pro obchod a marketing Jan Foubík.
Nicméně při současném tempu nemůže pošta stihnout svůj plán na transformaci dvou a půl tisíce poboček pošt do roku 2025.
Česká pošta se přiblíží modelu, který je v Německu či v Rakousku. Sousední země provozují jen zlomek celkových provozoven.
Spojit svůj byznys s poštou je pro podnikatele příležitostí, jak zvýšit tržby. Ty v průměru za měsíc narostly o šestnáct tisíc korun na provozovnu, vyplývá z dosavadních zkušeností. "Pro koloniál je to jedna z šancí, jak se ve spojení s poštovní službou uživit, a pro obyvatele malých obcí je to příležitost, jak zachovat základní obslužnost," dodal předseda Asociace malých a středních podniků Karel Havlíček.
Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/posta-partner-fransiza-licence-dml-/ekonomika.aspx?c=A170911_103838_ekonomika_fih